ads

27 June 2014

keluarga 69

kaknab dok gelak soghang2, baru je tengok youtube gambaq keluarga 69. Awat tak gelak, pramlee kahwin dengan siput serawak, anak siput serawak pula kahwin dengan tompel, bapa p.ramlee. Bekas laki siput serawak pula kahwin dengan bekas bini tompel. La ni p.ramlee nak panggil apa kat minah iaitu isteri bapanya tompel yang juga anak tiri pramlee. Yang tompel pula nak panggil apa kat menantu dia siput serawak aka mak mertua dia. Siput serawak nak panggil tompel apa menantu dia aka bapa mentua.

dailog ni. Minah cakap kat mak dia.

yang mak kahwin dengan anak tiri saya buat apa.

siput serawak pula tanya. Yang kau kahwin dengan bapa mentua aku buat apa.

pandai pramlee buat cerita memang lawak. Dulu2 orang buat lawak natural saja. Dailog dah buat kita gelak. Lani punya lawak terhegeh2, teghengkak2 kata orang kedah. Nak gelak pun payah.

24 June 2014

KHASIAT PISANG



Pisang mengandungi tiga jenis gula semula jadi - sukrosa, fruktosa dan glukosa yang digabungkan dengan gentian. Pisang memberikan tenaga kepada manusia dengan kadar segera dan berterusan. kajian yang telah dibuat menunjukkan bahawa dua biji pisang mempunyai tenaga untuk senaman selama 90 minit. Selain itu, pisang juga amat sesuai untuk mencegah dan merawat beberapa jenis penyakit menjadikan amat sesuai dalam pemakanan seharian.




















Penyakit kulit.

untuk menghilangkan pelbagai masaalah kulit, termasuk jerawat, kudis, parut, kurap dan sebagainya, ambil sekeping kulit pisang, tampalkan sebelah dalam kulit pisang itu pada tempat yang ingin dirawat dengan menggunakan plaster luka biasa ataupun plaster bedah,

AWAS: Walauppun pisang baik untuk kesihatan dan membantu merawat penyakit tertentu, ia tidak sesuai bagi pesakit kencing manis, ini kerana kandungan gula di dalam pisang adalah tinggi. terdapat 25 gram gula setiap 126 gram pisang (19.85%).

Selalulah makan pisang.