ads

29 November 2011

main lompat tali

masih kah anda semua ingat lagu semasa main lompat tali? masa ni tahun 60'an kaknab masih kanak2 lagi, lagu ini sebenarnya lagu english, tapi kami budak kampung tanjung tokong, dari sekolah melayu tidak tahu adakah betul apa yang kami menyanyi, sebab tidak tahu lyric sebenarnya dengar saja orang nyanyi. bila teringat kaknab memang geli hati dan akan ketawa sorang2 macam orang xcukup hahahaha. ini lagu yang kami nyanyi masa lompat tali.

blue ble kokose
emi ami over
my mother wen to the store
buy salt suga and paper.

rupanya bila kaknab dah dewasa atau dah tua hehehe, apabila kaknab suff dalam internet apa yang kami nyanyi lyric semua out. lagu ni yang sebenarnya.

blue bell cockle shell
evie ivy over
my mother went to the store
buy vinegar salt and pepper.

bila kaknab sembang dengan anak kaknab, cerita kat depa lagu yang kaknab nyanyi kecik2 gelak sampai nak pecah perut.

2 comments:

  1. hehehe...citer kak nab ni buat saye teringat tem saya budak2 dulu...tapi lyric and pronunciation saya totally berubah...tapi masih refer to the same song gak nye...

    "blu, blek, kenkensen, si li o, li o, one"
    "dam dam dam besi keluar A, B, C..."..

    hahaha...kengkadang bile say pk balik...apa la agaknye penceritaan disebalik lyric lagu kanak-kanak saya tu...sampai la 'clueless'...

    ReplyDelete
  2. memang peliklah kan sebab kita yang xpandai bahasa inggeris masa tu, lepas tu kaknab menengah masuk english medium, baru sedar, yang lagu tu semua salah hahaha.

    ReplyDelete