ads

03 April 2013

anai anai oh anai anai

Kak nab ada di kampung muar, sabak aur, rumah mil, hari ni operasi anaianai, sakan anaianai bermaharajalela,  habis almari mil sampai hancur di mamah anai anai. Walaupun kecik2, tapi depa mampu runtuhkan rumah. 

Kaknab akan berpindah ke muar johor dalam beberapa bulan, kira akan jadi orang johor lah, 

Cakap johor tak sama kan, ape, ade bile, kenapa, kalau cakap penang pula, apa, ada, bila, awat. Hahaha jenuh orang johor nak paham kalau kaknab pi market cakap pula penang pekat, kaknab tanya cabai hidup, pening kepala orang yang menjual, depa kata lada  merah, bagi kaknab lada tu yang lada hitam dengan lada putih lah

lidah kaknab dah keras tak boleh cakap pelet lagi.

1 comment:

  1. salam kak nab..
    dah lama sy tak ke muar.. rasanya dah berbelas tahun kot.. sejak dah kawin mmg tak gi muar dah.. dulu masa belum kawin duduk dgn makcik.. selalu ikut dia balik rumah mertua dia kat parit jawa..

    ReplyDelete