ads

02 December 2010

teringakt bapa ku

Entah mengapa hari ni kaknab dok teringat kat bapa saja. dia telah kembali pada 21/9/10, pada usia 91 tahun. Bapa kaknab kalau dia masih hidup rumah anak2 mana pun dia xmau pi, kalau ajak dia nanti kata xpa lah esok esok boleh pi, kecuali ada kenduri ke sakit ke. Kalau kaknab ajak mai rumah kaknab kat Permatang Rawa Bukit Mertajam, dia kata dulu dah pi dah, selalu dok lalu naik basikal pi kulim, lalu kut situ lah. Masa dia masih hidup dia memang rapat dengan kaknab,  kalau balik rumah dia, kaknab selalu tolong gulung rokok daun dia, tapi kaknab buat dia kata selalu xkemas, nanti angin masuk kalau hisap rokok yang kaknab gulung hahaha, Kini semua tinggal kenangan, dari kecil tidak pernah pun dia menjentik kami, yang dia tahu candik (cakap terbalik), contoh, kaknab cakap, bapa nak pi tengok wayang, dia nanti kata pi pi pi, maksud dia tu xpi lah, tapi kaknab dulu buat2 xfaham je, dia suruh pi kaknab pun pi lah, kalau kaknab pi main, balik rumah, dia kata balik buat apa awai lagi, kaknab pun pi main lagi lah, dah dia kata awai lagi. tapi jagan takut, dia memang xpukui punya. candik saja .

gambar kenangan kaknab dengan bapa.




note: xtau pembaca blog faham x apa tu candik, pandai pandai cari lah nooo.

No comments:

Post a Comment