ads

04 October 2013

pejam celik pejam celik dah 30 tahun umur perkahwinan kaknab

Tahun ni 2013 bulan october the 15th,cukup lah 30 tahun usia perkahwinan kaknab dan suami. Rasa sekejap sahaja. 4 orang anak kaknab dah pun bekerja, tinggal sorang lagi masih belajar kat metrikulasi changlon, kalau ada rezeki keputusan pun elok boleh lah sambung ke universiti pula.

Anak yang pertama UUM, yang kedua UTM, yang ketiga Adtec dan yang ke empat UPM. Yang ke empat akan menghadiziri konvokesyen hujung bulan ni, pelik yang sorang ni, tak mau pi pula, dia kata, dia belajar nak gaji tinggi, bukan nak naik pentas ambik ijazah, nak kena pi beratur berjam2 ibubapa pula macam dongoi dok dalam dewan tengok anak ambik ijazah, macam lawak dia kata. Nak kena sewa jubah, nak beli gambar, nak itu nak ini, semuanya duit. dia pula baru bekerja nak kena ambik cuti lah. keputusan dia okay juga 3.6.

 Kaknab tanya kakak dia yang study kat utm tu, ada kah orang yang xmau pi ambik ijazah dan xmau hadzir masa convokesyen. kakak dia kata, xdak kut dia sorang je yang xmau pi ambik ijazah atas pentas. macam macam kan. apa pun kita ikut je lah. kaknab pun tak payah masuk dewan tengok anak yang ni ambik ijazah. kaknab pun tak kisah. yang belajar anak, yang berjaya pun anak. ikut suka hangpa lah noooooo.


No comments:

Post a Comment