ads

22 November 2013

mata berkejit

Pernah tak rasa mata berkejit2, atau orang putih kata twitching eyes. Sebenarnya tak ada apa2 cuma tak selesa saja.

Mata berkejit kalau orang tua dengar, depa nanti kata nak menangis kalau mata kiri, kira akan ada kesedihan lah tu, ini merujuk kepada kematian. Kalau mata kanan nak tengok orang jauh konon, semua ni tahyul, karut marut lah.

Sebenarnya, mata berkejit sepontan sebab mata kita keletihan, mungkin tak cukup tidur, atau kita dalam keadaan stress. Betul juga kut sebab aku berjauhan dengan suami, aku di rumah anak jaga cucu, suami pula di sglalang, tengah siapkan rumah, mengecat sebab akan pindah bulan depan.

Dok teringat makan minum dia, selalu aku yg sediakan, sian dia, stress juga. Anak2 tak kisah sangat semua dah besar, masing2 dengan hal sendiri. Tu kut mata aku berkejit2 pagi ni. Hari ni suami nak hantar anak yg bongsu balik metrik, harap2 suami ku mai ke setia alam esok tinggal disini jaga cucu sama2 lepas seminggu balik semula ke sglalang sambung cat rumah.

No comments:

Post a Comment