06 January 2023

Jalan jalan ke langkawi 4 dan 5/1/23

pi pula ke langkawi 4 dan 5/1/23. tahun baru pembukaan jalan jalan makan angin. walaupun sehari saja bermalam di langkawi, tak lah boring sangat, kalau duduk lama lagi boring dan duit pun lebih banyak habis. kali ni maknab tak beli satu biji pinggan atau periuk. tahun 2019 dah beli sampai beli beg baju lain nak isi pinggan2 saja. kesian suami dua beg heret naik ferry. berat pula tu. mau tak berat kaca semua hahaha.

so kali ni cuma beli chokelat saja. sebab memang plan nak beli chokelat pun. menginap di hotel hig untuk kali kedua. murah ja satu malam rm147.00 sekali dengan breakfast. bilik yang luas dam cantik dan  juga boleh solat dua orang sekali. 

hotel tu sediakan sejadah dan telekung, tapi maknab bawa sendiri. suami guna sejadah hotel. bagi yang tak bawa telekung boleh ja guna telekung yang disediakan di bilik tu. kenapa suka booking hotel hig sebab kedainya di bawah turun hotel boleh ja shoppping kalau nak.

dari sungai petani maknab dan suami pi dengan kereta dan park dekat rumah orang yang memang sediakan parking ke langkawi. satu malam rm15.00 sebab letak dibawah bumbung. memang selamat dekat situ. suami parking untuk 2 hari so rm30.00 semuanya. mula plan nak naik komuter dair sp ke arau. last last tukar plan pi dengan kereta. sebab kalau sampai arau kena cari grab atau taxi ke kuala perlis. lepas tu masa balik nak kena booking komuter dan grab kalau nak pi arau. pi dengan kereta sendiri senang masa kita dan nak pi mana lepas tu senang kan,

nama pakcik yang rumah dia ada parking tu pak man. dari tempat parking jalan dalam 200 meter saja ke jetty kuala perlis. 





























No comments:

Post a Comment

Ada beza tak