ads

17 July 2012

ikan puyu masak lemak cili api.

salam semua, hari ni kaknab nak masak ikan puyu masak lemak cili api. pilih ikan puyu yang besar2 dalam equarium, ikan yang kaknab pancing. Sebab dalam rumah kaknab sorang saja yang makan ikan ni, so boleh lah masak pedas2 dan kow kow sikit, family kaknab banyak yang tak makan pedas, kalau masak cili api pun kena kurang pedas mana ada ummph, lebih pedas baru lah best. senang yang lain tak makan, pedas2 pun kaknab sorang yang makan tak sapa nak complain hehehe.

10 ekor cukuplah untuk kaknab sorang, ni pun jenuh juga nak makan.


tengok besar kan ikan puyu ni, satu tapak tangan kaknab.
masak lemak puyu sudah pun dimasak. pedas dan kow kow punya.

2 comments:

  1. huwaaa... rasa mcm citer bawang merah bawang putih pulak... tangkap ikan buat gulai... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. memang pun, ada sekali kan, suami bela ikan bulan dalam aquarium, dah besar pun ikan. dia cakap kaknab ikan ni, nak buat apa tak tau, sebab dia nak tukar bela ikan emas pula dalam aquarium. dia pi kerje kaknab pun ambik ikan tu siang, masak lemak cili api. dia balik tgk ikan dah tak ada dlm aquarium. dia tanya mati ke ikan ni, kaknab jawab tak, I masak lemak cili api. dia kata Nab ni buat niaya ikan yang kita bela mana sampai hati nak makan. lagi pun dia tak makan ikan darat. lalu kaknab saja yang makan sorang hehehe. tu dia kata macam bawang putih bawang merah la pula hahaha

    ReplyDelete