08 August 2022

Mimpi ghupanya.

ku naik taxi dgn husband. Turun dari  taxi aku kata kat dia tunggu sat nab nk tukar kasut. Kasut ni, sakit pulAa, kebetulan ada lagi sepasang dlm beg. Dia xtunggu jln terus. Xpa nanti aku ikut later. Dah pakai kasut aku jln tapi xjumpa dia.  Kasut yg aku tukar ganti tu aku boh dlm beg tertinggal kat bangku yg aku dok tadi.

Aku jln sendiri sbb husband dah jalan dulu dia naik ferry sorang2. Aku pun naik ferry lain. Tengah dok lap spec aku tiba2 patah, turun ferry aku singgah supermarket yg dekat komplex bworth, kena buka kasut kedai spec tu. Aku beli spec power ja. Nk keluar, kasut aku hilang. Haaa mampuih. Kasut yg aku ganti dlm beg tertinggal atas kerusi tadi.Nk kena beli kasut pula ka. 



Tengok jam dah lambat, aku pakai stokin saja tanpa kasut. Aku call my husband ada kat mana, dia kata dah sampai airport. Dok tgu flight pukul 7.30. dia tya ada kat mn aku kata sat gi sampai. Aku tak habaq yg aku pi smarket beli spec dan kasut hilang.
Aku cari taxi tak ada. Aku dah buang app grab nk install balik lambat.  Aku tya orang nak tunggu taxi yang selalu lalu kat mana. Dia tunjuk jalan rangoon taxi selalu kat situ sbb hantaq org pi airport.

Pastu ada satu kereta dia kata nk pi  airport, ni kereta mcm fort prefect ja. So aku pun naik. Sampai separuh jalan dia turun kereta pi mana pula. Aku tunggu dlm kereta, dia tak mai2 pun. Tengok jam, pukul 7.25 dah. Try call husband tak dapat.  Dalam dok susah hati mesti terlepas flight. Takkan husband pi sorang US. Dia xberapa pandai speaking. Dalam dok gelabah, tiba tiba dengar alam jam pukul 4.15 am, husband kunci jam nk bangkit buat tahjud.

Oooh aku terjaga. Oh mimpi rupanya. Haha tu la dlm mimpi nak pi bworth nk naik flight pi US. Nak pi America konon. Nak cari apa???Mana ada airport kat bworth. Lagi satu mana ada supermarket kat komplex bworth. Dah terbakar dah buat penang central. Aku pun tak pernah sampai penang central lagi. Sebab klu pi penang dengan kereta atau moto melalui jembatan.
Ferry pun dah tak dak lagi kat penang la ni.

Mana besa laki aku tak tunggu aku kalau jalan, takkan dia jln dulu pi naik ferry tinggai aku terkoteng2.
Haha memang lawak betui. Semua berlaku dlm mimpi. Sib baik dlm mimpi, tidak rugi aku terlepas flight. Naaya noooooo.😁😁😁😁😁😁
Lagi satu, pasai apa pi mimpi masa zaman era 80'an, ada complex bworth, dok terbayang tempat laluan dari ferry nk pi komplex bworth, kat bawah ada stesen bas. Seronok juga boleh mimpi lagi la lagu ni. Yang lawak boleh terselit grab app pula. Zaman tu mana ada grab telephone pun tak dak lagi. Dalam mimpi pun ada handphone dah, boleh pula contact my husband. Ni mcm time tunnel. Hahahha nak tergelak la pulak.


Ni la komplex butterworth dalam mimpi tu. Keluar dari ferry pi ronda supermarket sementara nak naik bas.





No comments:

Post a Comment

Ada beza tak