ads

30 October 2009

sajira

ada kawan2 yang tanya macam mana sajira, kaknab dah post awal dalam label "kalau nak tahu" tajuk rempah ratus. jadi kak nab post sekali lagi serbuk jintan putih, jintan manis, sajira. ada beza kolor, sajira yang paling gelap sekali.

2 comments:

  1. Kak Nab,

    Jintan putih dan jintan manis tu saya kenal. Sajira tu tak pernah tengok. Sama ke sajira dengan ketumbar? Selama-selama ni dok masak, tak guna pulak sajira sebab kebanyakan resepi yang saya dok cuba, tak ada pulak kena letak sajira. Ni kena pi kedai mamak, tanya yang mana satu sajira..hehehe

    ReplyDelete
  2. Dah lama saya cari sajira ni tak jumpa lagi kat Shah alam ni tak de kedai rempah ratus

    ReplyDelete